Specjalizująca się w mobilnej produkcji multimedialnej firma Jackshoot jako pierwsza przekazuje przez satelitę Eutelsat KA-SAT telewizyjne materiały robocze, co umożliwia nadawanie popularnego w Wielkiej Brytanii serialu „Live and Lost with Blackberry” przez brytyjski Channel 4 oraz portal Youtube.
Ekipa plenerowa Jackshoot jest w stanie dostarczyć materiały robocze oraz pliki proxy bezpośrednio do studia edycyjnego Pulse Film w centralnym Londynie. Materiały te dostarczane są przez satelitę KA-SAT, który charakteryzuje się wysoką przepustowością oraz przełomową technologią w szybkiej dostawie plików wideo dla branży medialnej.
W trakcie emisji „Live and Lost with Blackberry” przez Channel 4 widzowie mogą zdecydować, którą trasą zespół ma dotrzeć na występ, zatem droga może przebiegać również przez odległe miejsca i obszary wiejskie. Trzy z największych gwiazd muzyki (Chipmunk, Kicks Rizzle i Parade), wyposażone w BlackBerry i 20 funtów, zostały pozostawione na zupełnym pustkowiu. Każdy z nich ma pięć dni na dotarcie do miejsca swojego występu w Wielkiej Brytanii. Program jest nagrywany kilka dni przed transmisją, a epizody udostępniane są codziennie w serwisie YouTube.
"W przeszłości nasi ludzie pracujący w plenerze podróżowali po kraju edytując odcinki w samochodzie transmisyjnym. Jest to kosztowne i czasochłonne," wyjaśnia Simon Haywood, dyrektor produkcji Jackshoot. "Teraz możemy wysyłać materiały robocze i pliki proxy. Daje to klientom elastyczność i możliwości przekazywania informacji zwrotnych, co przedtem było niemożliwe. Przewidujemy, że w przyszłości przemysł filmowy będzie korzystał z tej technologii. Dzięki technologii ekipy filmowe w plenerze mają możliwość przesyłania materiałów roboczych do natychmiastowego przejrzenia reżyserom, którzy z kolei mogą szybko przekazać swoje uwagi. Oszczędza to czas, ponieważ eliminuje potrzebę wizyt w plenerze w celu ponownego nakręcenia scen.”
Firma Jackshoot jako pierwsza w Wielkiej Brytanii przystosowała swój pojazd do filmowania i edycji w plenerze. Kompaktowy pojazd został zaprojektowany specjalnie dla Eutelsat KA-SAT przez firmę Dawson, która specjalizuje się w rozwiązaniach do transmisji mobilnej. Urządzenie Dawson GC-Zero 70 korzysta z niskoprofilowej anteny 240 mm i umożliwia łączenie się i transmisję z prędkością 10 Mb/s.
Ian Dawson, dyrektor zarządzający firmy Dawson, powiedział: "Chcieliśmy stworzyć produkt dla branży multimedialnej, który mógłby wykorzystać innowacyjne możliwości satelity Eutelsat KA-SAT. Ta pierwsza antena, z nowej serii anten Ka, już wywołuje poruszenie w branży. "
Cristiano Benzi, dyrektor działu zaawansowanych usług wideo w firmie Eutelsat, powiedział: "To nowatorskie zastosowanie jest jedną z wielu możliwości usług transmisji satelitarnej. Rozwiązanie zostało opracowane i dostarczone przez spółkę zależną Eutelsat, Skylogic i zapowiada szereg usług nadawczych, które satelita Eutelsat KA-SAT będzie w stanie dostarczać. Przekaz wideo wkracza w nową erę i czekamy na rozszerzenie naszej komercyjnej oferty w celu zaspokojenia potrzeb kanałów produkcyjnych oraz agencji informacyjnych. Eutelsat KA-SAT swoim zasięgiem obejmuje Europę oraz basen Morza Śródziemnego. "
Uruchomiony w maju br. Eutelsat KA-SAT to pierwszy przedstawiciel nowej generacji satelitów o wielu wiązkach spot beam. Jego innowacyjna koncepcja jest oparta się na 82 wąskich wiązkach spot beams podłączonych z 10 stacjami naziemnymi. Taka konfiguracja umożliwia 20-krotne wykorzystywanie częstotliwości i zwiększenie przepustowości powyżej 70 Gb/s, co znacznie obniża koszty w zastosowaniach obejmujących usługi szerokopasmowe oraz transmisję danych, takich jak przesyłanie plików filmowych.
***
O Eutelsat Communications
Eutelsat Communications (Euronext Paris: ETL, kod ISIN: FR0010221234) jest spółką holdingową Eutelsat S.A. Firma jest jednym z trzech wiodących operatorów satelitarnych na świecie pod względem osiąganych przychodów. Eutelsat dysponuje pojemnością na 29 satelitach zapewniających pokrycie dla całej Europy, Bliskiego Wschodu, Afryki, Indii i znacznej części Azji i Ameryk. 30 września 2010, satelity Eutelsat nadawały ponad 3800 kanałów telewizyjnych. Wiodąca konstelacja Eutelsat dla przekazu video HOT BIRD™ 13ºE transmituje 1100 kanałów TV do 120 milionów gospodarstw domowych wyposażonych w anteny satelitarne lub sieci kablowe w Europie, na Bliskim Wschodzie i Afryce Północnej. Satelity Eutelsat świadczą szeroki zakres usług w zakresie telekomunikacji mobilnej i stacjonarnej, dosyłu sygnału telewizyjnego, sieci korporacyjnych oraz sieci szerokopasmowych zarówno dla dostawców usług internetowych (ISP), jak i podmiotów rynku transportowego, morskiego i lotniczego. Skylogic, spółka zależna Eutelsat, realizuje usługi szerokopasmowe za pośrednictwem swoich teleportów zlokalizowanych we Francji i Włoszech. Do grona klientów Skylogic należą przedsiębiorstwa, społeczności lokalne, instytucje rządowe i organizacje humanitarne w Europie, Afryce, Azji i obu Amerykach. Siedziba Eutelsat mieści się w Paryżu. Firma zatrudnia w dziale sprzedaży oraz dziale technicznym i operacyjnym ponad 700 pracowników z 30 krajów.
www.eutelsat.com, www.tooway.pl