Komputronik

24.03.2020

Jak zorganizować pracownikowi home office?

Trwająca pandemia koronawirusa paraliżuje prace firm, szkół i uczelni. Wielu pracodawców zdecydowało się wysłać swoich pracowników na „pracę zdalną”. Niestety nie każdy pomyślał o tym, by odpowiednio wyposażyć swoje domowe biuro w narzędzia, które pozwolą na efektywną pracę.

Wydajny laptop to podstawa. Każdy freelancer, a w ostatnich dniach większość pracowników, powinna pomyśleć o mobilnym komputerze, który pozwoli na efektywną pracę. Podczas „home office” kontakt z innymi osobami ogranicza się do wirtualnych spotkań, dlatego każdy powinien pomyśleć o laptopie z internetową kamerą, a także wyposażyć się w słuchawki z mikrofonem, które pozwolą prowadzić telekonferencje i nie będą zakłócać spokoju innych osób.

Wybór laptopa zależy od oczekiwań i zadań jakie trzeba na nim wykonać. Dlatego projektanci, architekci czy graficy powinni przede wszystkim zwrócić uwagę na moc procesora, kartę graficzną oraz ilość pamięci RAM. Dla większości osób wystarczą standardowe konfiguracje, które pozwolą na sprawne tworzenie tekstów, zestawień w arkuszach kalkulacyjnych, prezentacji multimedialnych czy wysyłkę maili. Warto jednak wybrać laptopa z szybkim dyskiem SSD, który znacząco wpłynie na czas uruchamiania systemu i różnych aplikacji.

Dobrym uzupełnieniem laptopa będą akcesoria, które ułatwią pracę. Nie wszyscy lubią korzystać z touchpadów, dlatego powinni wyposażyć się w bezprzewodowe myszki oraz klawiatury. Dla własnego komfortu pracy można także zainwestować w monitor, na co przede wszystkim zwrócą uwagę osoby pracujące na wielu aplikacjach i oknach.

Obowiązkowym wyposażeniem domowego biura jest wydajny router. W czasach domowej kwarantanny z Internetu korzystają także pozostali domownicy, do przeglądania newsów, oglądania filmów i seriali czy robienia zakupów online. Warto wyposażyć się w urządzenie, które utrzyma szybkość łącza i pozwoli cieszyć się wszystkim ze swobodnego dostępu do sieci.

Uzupełnieniem „home office” powinien być smartfon, który można skonfigurować ze służbową skrzynką mailową. Pozwoli on także być w kontakcie z innymi o każdej porze dnia, a także z jego pomocą można przeprowadzić video rozmowy, co może być bardzo przydatne. Wysyłając pracownika na „home office” pracodawca powinien zapewnić mu niezbędny sprzęt do pracy. Często wiąże się to nie tylko z dodatkowymi kosztami, ale także problemem dotyczącym wyboru sprzętu. W takiej sytuacji warto skorzystać z porad profesjonalnych firm, które oferują kompleksowe wsparcie.

Komputronik przygotował specjalny pasaż Mała Firma, w którym można znaleźć niezbędny sprzęt do urządzenia domowego biura, ale także szereg usług dodatkowych, takich jak leasing czy zakupy na raty. Na stronie Komputronik przygotował także rekomendacje sprzętowe w zależności od wykonywanej profesji. Wszystko po to, by praca zdalna była łatwa, a także pozwalała na efektywne działanie z dowolnego miejsca.

 

Kontakt dla mediów:

Filip Gruszczyński

PR Manager

email: filip.gruszczynski@komputronik.pl

tel. +48 519 842 330

V5 Group

ul. Śląska 4
60-614 Poznań
tel.: (61) 64 64 450
fax.: (61) 64 64 452
e-mail: office@v5group.pl

Skontaktuj się z nami

+48 61 64 64 450 office@v5group.pl

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies oznacza zgodę na ich używanie.

Czytaj więcejPolityka prywatności