Tubądzin

26.06.2020

Jubileuszowa edycja Tubądzin Design Days za nami – pierwszy raz w sieci!

  Piąta, wirtualna edycja cyklu wydarzeń, na które czeka branża architektoniczna przeniosła się, z wielkim sukcesem, do sieci. 9 wybitnych ekspertów, 3 spotkania i setki tysięcy wyświetleń pokazały, jak potrzebne są debaty na temat przyszłości branży.

Tubądzin Design Days, w swojej tradycyjnej odsłonie towarzyszy międzynarodowemu konkursowi Tubądzin Design Awards. Poprzednie edycje TDD odbywały się w wielu miastach Polski, a celem każdej z nich był dialog między przedstawicielami branży architektonicznej i spotkania z ekspertami i specjalistami, a także budowanie sieci kontaktów między projektantami i architektami, badanie potrzeb środowiska i wzajemna edukacja.

Innowacją tegorocznej edycji, poza przeniesieniem jej do sieci, było także poszerzenie spektrum tematycznego spotkań o zagadnienia ekonomiczne.

W ramach wydarzenia odbyły się trzy panele tematyczne, poruszające problemy architektury, designu, branży deweloperskiej i zachowań konsumenckich po pandemii.

9 czerwca, w panelu pt. „ARCHITEKTURA. W jaki sposób COVID-19 wpłynie na nowo powstające przestrzenie?” udział wzięli: architekt Jakub Szczęsny, scenograf i architekt Boris Kudlička oraz psycholog biznesu Jacek Santorski. Dyskusję prowadził Jarosław Kuźniar – dziennikarz, podróżnik, CEO Kuźniar Media.

Nagranie debaty z symultanicznym tłumaczeniem na j. angielski: https://www.facebook.com/TubadzinInternational/videos/3164267606962784/

Podsumowanie:

W świecie po pandemii architektura będzie musiała być odpowiedzią na nowe problemy społeczne, gdyż to architektura właśnie znalazła się w centrum zmian. Już choćby przekształcenie modelu pracy biurowej, konieczność trzymania dystansu społecznego, kryzys branż związanych z architekturą (np. hotelarstwa) wymusza na projektantach nowe myślenie o potrzebach klienta.

Przed nami nieuchronne wymieszanie podziałów funkcjonalnych pomiędzy przestrzenią pracy, a przestrzenią życia. Tylko architekt, który – niczym psycholog – będzie umiał prowadzić klienta w procesie projektowym, edukować go i dostarczać nie branych wcześniej pod uwagę rozwiązań, będzie w stanie z sukcesem odpowiadać na wyzwania nowej rzeczywistości. Docenimy lokalność, pozbędziemy się potrzeb nadmiernej kumulacji dóbr. Projekty uwzględniające dobrostan środowiska zaczną być koniecznością – energooszczędność domów, panele słoneczne, własne studnie itp. Architektura będzie zmierzać w stronę elastyczności i szybkiego dostosowywania się do potrzeb klientów w świecie ciągłych zmian.

16 czerwca, gośćmi panelu pt. „BIZNES. Jak obecna sytuacja wpłynie na rynek nieruchomości?” byli: prof. dr hab. Jerzy Hausner – ekonomista, Michał Sapota – prezes HRE Investments oraz Amadeusz Kowalski – wiceprezes zarządu Grupy Tubądzin. Debatę prowadził Roman Młodkowski – prezes zarządu BIZNES24, dziennikarz biznesowy.

Nagranie debaty z symultanicznym tłumaczeniem na j. angielski: https://www.facebook.com/TubadzinInternational/videos/1112670055768904/

Podsumowanie:

Jeśli pojawi się kolejna fala epidemii i będą wprowadzane nowe restrykcje, powrót do gospodarki sprzed pandemii zajmie społeczeństwom zdecydowanie więcej czasu niż znane dotąd kryzysy ekonomiczne. Jednak warto patrzeć w przyszłość z ostrożnym optymizmem i założyć, że polska gospodarka nie dozna tak głębokiej recesji, jak na przykład brytyjska, mimo spadku PKB. Rządzący, samorządy, przedsiębiorcy i konsumenci muszą się z nową sytuacją oswoić, a potem wyciągnąć z niej konstruktywne wnioski i wdrożyć plan B.

Dla Grupy Tubądzin priorytetem przez pierwsze tygodnie pandemii było utrzymanie zatrudnienia, ciągłości produkcji i optymalizacja kosztów, podobnie jak dla wielu polskich przedsiębiorców. Jeśli tylko nie wejdziemy w drugi etap pandemii – polski biznes sobie poradzi. Kolejne zamrożenie gospodarki miałoby bowiem przynieść katastrofalne skutki dla rynku deweloperskiego, którego zyski generuje ciągły ruch w biznesie.

W procesie wychodzenia z kryzysu bardzo istotna jest rola banków, które powinny pomóc stymulować rynek nieruchomości. Mimo tego, że system bankowy jest dobrze przygotowany kapitałowo na zjawiska kryzysowe i jest stabilny, długookresowe działania wspierające ze strony banków mogą okazać się słabe, gdyż finansują one swoją działalność nie z depozytów, ale z płynności, która jest na rynku. I dlatego będą podnosiły opłaty, żeby utrzymać swoją rentowność.

Branża deweloperska powinna jednak zyskać, bo ci, którzy chcą inwestować zwrócą się ku rynkowi nieruchomości, jednak segment biurowy przejdzie transformację. W tej chwili przechodzenie na tryb pracy zdalnej czy mieszanej spowoduje, że obserwować będziemy nadmiar przestrzeni biurowej, która szukać zacznie nowych funkcji.

Po pandemii nie będzie wielkich zmian w dotychczasowym modelu świata, jednak na pewno nastąpi deglobalizacja łańcucha dostaw produktów i zmiana myślenia klientów o tym, gdzie i jak pragną mieszkać i pracować. Zmiany nie będą gwałtowne, ale na pewno będą trwałe.

W ostatnim ze spotkań, 23 czerwca udział wzięli: Zuzanna Skalska – analityczka trendów w designie, architekturze, biznesie i innowacjach, Małgorzata Szczepańska – redaktorka naczelna magazynu Elle Decoration oraz Maciej Zień – projektant mody i wnętrz. Dyskusję prowadził Łukasz Radwan – dziennikarz, promotor sztuki. Tematem spotkania był „DESIGN. Sygnały zmian w projektowaniu i biznesie – konsumpcja i dalsze wyzwania”.

Nagranie debaty z symultanicznym tłumaczeniem na j. angielski: https://www.facebook.com/TubadzinInternational/videos/893940297771768/

Podsumowanie:

Obecna sytuacja pokazała, jak bardzo potrzebujemy otaczać się przedmiotami wysokiej jakości, które jesteśmy w stanie używać wiele lat i które wykonane są z najlepszych materiałów. Przykładem mogą być kolekcje projektowane przez Macieja Zienia dla Ceramiki Tubądzin. Są one nie tylko ekologiczne – idealnie odwzorowując rysunek marmurów, nie pozbawiają środowiska ich naturalnych, kurczących się gwałtownie złóż. Są także zaprojektowane z myślą o długofalowych potrzebach użytkowników, zwłaszcza kobiet, które mogą tak dobrać do każdej z kolekcji dodatki, aby cieszyć się nimi przez wiele lat, niezależnie od zmieniającego się co jakiś czas wystroju wnętrza.

Nowe technologie, komunikacja przez Internet, przenoszenie usług do sieci i zmienione zasady kontaktów społecznych powodują, że projektanci muszą teraz jeszcze bardziej świadomie myśleć o odkrywanych wciąż nowych potrzebach klientów. Przed nami czasy świadomych konsumentów i świadomych producentów, którzy będą stawiać na lokalność, jakość, trwałość i ponadczasowość przedmiotów i usług.

Producenci powinni podejmować działania edukacyjne i CSR wraz z projektantami, a media mogą stać się świetnym sprzymierzeńcem w edukacji ekologicznej, ekonomicznej i projektowej swoich odbiorców. Gdy konsumenci zaczną rozumieć, że kupowanie podróbek to po prostu kradzież, nieograniczona konsumpcja niszczy planetę, a zakupy powodowane potrzebą dorównania innym w luksusie czy prestiżu nie są gwarantem dobrego życia – wtedy ich wybory staną się świadome, a oni sami zadbają o swoje prawdziwe potrzeby.

Grupa Tubądzin należy do największych i najlepiej rozpoznawalnych producentów płytek ceramicznych w Polsce. Od 35 lat wyznacza trendy wzornicze, wprowadza nowatorskie produkty i rozwiązania. W Polsce jest pionierem w produkcji płyt wielkoformatowych, sięgających rozmiarem aż 120x240 cm. Jej produkty, wytwarzane z najwyższej jakości surowców, znajdują zastosowanie w każdej przestrzeni, nie tylko łazienkowej. Najwyższej jakości płytki, do złudzenia przypominające drewno, marmur czy beton, produkowane w oparciu o najnowocześniejsze światowe technologie są znakiem rozpoznawczym Grupy Tubądzin. W roku 2018 firma sprzedawała swoje produkty do 60 krajów.

Tubądzin zaprasza do współpracy wybitnych twórców designu i kultury (wśród nich m.in. Maciej Zień, Dorota Koziara, Wojciech Siudmak), organizuje prestiżowe konkursy dla młodych projektantów i architektów – Tubądzin Design Awards oraz angażuje się w działania edukacyjne, społeczne i ekologiczne.
Płytki marki Tubądzin powstają z naturalnych i szlachetnych surowców, a do ich zdobienia stosowane są bezpieczne dla zdrowia i przyrody barwniki. Mając na uwadze dbałość o środowisko firma Tubądzin promuje zasady zrównoważonego rozwoju i inwestuje w innowacyjne rozwiązania – m.in. technologię Continua+, przyczyniając się tym samym do redukcji zużycia energii i emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Firma angażuje się również w projekty proekologiczne i podejmuje działania zmierzające do wzrostu świadomości społeczności lokalnej w tym zakresie.

Kontakt dla mediów:

Agata Grenda

rzeczniczka prasowa Grupy Tubądzin

tel. kom. + 48 608 558 405

agata.grenda@tubadzin.pl

V5group

ul. Śląska 4
60-614 Poznań
tel.: (61) 64 64 450
fax.: (61) 64 64 452
e-mail: office@v5group.pl

Skontaktuj się z nami

+48 61 64 64 450 office@v5group.pl