MyMusic

05.11.2020

Już 300 artystów pracuje z MUGO – wydawcą nowej generacji

MUGO przekroczył 1000 zarejestrowanych użytkowników, 300 z nich wydało już swoją muzykę. Zakończył się czas testów i w listopadzie wydawca nowej generacji otworzył się na oścież. MUGO przekonał artystów innowacyjnym podejściem do podpisywania kontraktów, wydawania muzyki i marketingu.

Dwa miesiące testów, głównie wśród muzyków związanych już wcześniej z MyMusic, pozwoliły sprawdzić wszystkie możliwości MUGO. Efekt ponad dwuletniej pracy kilkunastoosobowego zespołu informatyków spotkał się z pozytywnym odbiorem artystów. To pozwoliło na początku listopada szeroko otworzyć drzwi do innowacyjnego na polskim rynku muzycznym projektu.

- Pierwszy 1000 zarejestrowanych w MUGO artystów i managerów osiągnęliśmy w miesiąc – komentuje Remigiusz Łupicki, właściciel MyMusic - Staliśmy się prawdopodobnie największym polskim wydawnictwem pod względem chociażby ilości generowanych raportów. W październiku wygenerowaliśmy ich aż 1040. Raporty obejmują całkowitą sprzedaż cyfrową, fizyczną oraz sprzedaż merchu i uwzględniają również koszty uzyskania przychodu. W sumie kumulują dane z ponad 50 sklepów. Sam proces generowania raportów trwa dosłownie chwilę i jest całkowicie już zautomatyzowany. Pamiętam, że 10 lat temu żeby zrobić raporty kilku moim artystom, bez rozwiniętego jeszcze rynku cyfrowego, potrzebowałem całego dnia – porównuje Łupicki.

Liczba raportów będzie rosła, ponieważ MUGO jest już dostępny dla wszystkich z pełną funkcjonalnością. Po zarejestrowaniu użytkownik podpisuje kontrakt, wybierając jego brzmienie z kilku wariantów, dzięki temu uzyskuje możliwość wydania swojego utworu we wszystkich serwisach streamingowych oraz dystrybucji fizycznej. Wydawca nowej generacji oferuje również e-commerce, pomoc przy produkcji muzyki, promocji i komunikacji z dziennikarzami. Wszystkie narzędzia do zarządzania karierą zostały zgromadzone w jednym miejscu, na www.mugo.pl. Artyści, którzy już korzystają z MUGO, przede wszystkim chwalą przejrzystość systemu i podkreślają korzyści ze stałego dostępu do swoich rozliczeń.

MyMusic to największa niezależna wytwórnia fonograficzna w Polsce. Powstała w 2001 roku i współpracowała już z ponad tysiącem artystów. Oprócz wydania blisko 10 tysięcy płyt i singli MyMusic zajmuje się również dystrybucją, muzyczną turystyką oraz organizacją eventów (m.in. koncert Stinga, Oficjalna Strefa Kibica UEFA Euro 2012, Halowy Puchar Europy w Windsurfingu na Stadionie Narodowym). Do MyMusic należy również sklep MyMusicShop.pl i marki: muzyczne YoungStars i StartRap, modowa Niumi i merchandisingowa MerchIt, a teraz także MUGO.

V5group

ul. Śląska 4
60-614 Poznań
tel.: (61) 64 64 450
fax.: (61) 64 64 452
e-mail: office@v5group.pl

Skontaktuj się z nami

+48 61 64 64 450 office@v5group.pl

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies oznacza zgodę na ich używanie.

Czytaj więcejPolityka prywatności