Tubądzin

13.08.2020

Łazienka od pomysłu do realizacji z Ulą Michalak i Ceramiką Tubądzin

  Inspiracje trendami aranżacyjnymi ze światowych targów wnętrzarskich, przygotowanie planu i harmonogramu prac, wybór materiałów oraz realizacja wymarzonego pomysłu. Ula Michalak, autorka bloga InteriorsDesign, w e-booku przygotowanym wspólnie z Grupą Tubądzin, zdradza swoje propozycje na stylową łazienkę.

Łazienka przestała już być pomieszczeniem wyłącznie funkcjonalnym i często różnym stylistycznie od aranżacji pozostałych przestrzeni w mieszkaniu. Coraz częściej staje się połączeniem praktyczności i estetyki – bez szukania kompromisów. Jest miejscem, w którym chcemy czuć się bezpiecznie i gdzie mamy możliwość odprężenia po trudnym dniu, ale też naładowania akumulatorów przy porannym pośpiechu.

Aby osiągnąć najlepszy efekt, ważne jest odpowiednie zaprojektowanie przestrzeni. Ula Michalak zwraca uwagę na ogromne znaczenie etapu planowania: Dobrze przygotowany plan i harmonogram to połowa sukcesu. Między innymi dlatego zdecydowałam się na pracę z projektantem wnętrz, którego rolą jest opracowanie projektu, przygotowanie cyklu remontowego, nadzór nad poszczególnymi etapami. Druga połowa sukcesu to dobór najlepszych materiałów, które pozwolą osiągnąć efekt, na jaki liczymy. Ja postawiłam na kolekcje Grupy Tubądzin, powstałą we współpracy z Maciejem Zieniem.

Związek idealny – moda i wnętrza

Autorka bloga InteriorsDesign najwięcej inspiracji czerpie z targów i festiwali designu. Coraz częściej widzę, że przy projektach płytek, armatury i ceramiki pracują wielkie nazwiska ze świata designu i mody. Grupa Tubądzin postawiła na to już 10 lat temu, gdy zaprosiła do pracy koncepcyjnej Macieja Zienia, kreatora mody, z pasją do aranżacji wnętrz. Efekty tej współpracy widzieliśmy już w propozycjach inspirowanych stolicami Europy. Teraz możemy podziwiać Grand Beauty, nową linię kolekcji jego projektu. Znajdziemy w niej cztery oryginalne kolekcje inspirowane marmurem. Ten wybór nikogo nie dziwi, ponieważ jest zgodny z trendem w projektowaniu łazienek w 2019 roku – tzw. natural luxury. Zaskakujące jest jednak satynowe wykończenie płytek, dające uczucie niemalże ciepła pod dłonią.

Podczas szukania inspiracji warto sprawdzić propozycje prezentowane na największych targach wnętrzarskich. Zdecydowanie najważniejszą imprezą jest International Bathroom Exhibition organizowana w ramach iSaloni w Mediolanie. Swoje oferty pokazują tam najwięksi gracze na rynku. I nawet jeśli produkty są poza naszym zasięgiem, moc inspiracji i pomysłów, jakie można zaczerpnąć jest wręcz oszałamiająca. Równie mocno polecam naszą krajową imprezę, Warsaw Home. Tu można zapoznać się z produktami, równie dobrymi jakościowo, oferowanymi na polskim rynku. Impreza aspiruje do międzynarodowych wydarzeń, dlatego też wystawcy dokładają wszelkich starań, aby ich ekspozycje były intrygujące, trendsetterskie i na światowym poziomie – poleca Ula Michalak.

Łazienka w wersji glamour – ponadczasowa propozycja

Minimalistyczne wnętrza z nutą eleganckiego wykończenia nie wychodzą z mody. Jasna kolorystyka, skontrastowana z mocniejszym akcentem, na przykład czernią, to ponadczasowy wybór. Jego idealnym dopełnieniem są naturalne materiały, choćby kamień – szczególnie we wzorze marmuru calacatta, carrara czy paonazzo. Ula Michalak w swojej łazience postawiła na kolekcję płytek Specchio Carrara z linii Grand Beauty Macieja Zienia, która świetnie pasuje do stylu glamour.

Uzupełnieniem aranżacji mojej łazienki są wszelkie detale, np. sztukateria czy armatura, które w stylu modern glamour muszą być najwyższej jakości. Granica między wnętrzem utrzymanym w tym klimacie, a kiczem jest bowiem bardzo cienka. Dlatego należy zadbać o każdy element z dużą starannością. Wybrałam subtelne, nowoczesne listwy dekoracyjne, które nadają charakter wnętrzu. – podkreśla autorka bloga InteriorsDesign. I dodaje: Styl glamour jest często błędnie definiowany. To nie kryształowe żyrandole czy pikowane, fioletowe sofy. To elegancja i klasa. Właśnie dlatego w mojej łazience nie ma spektakularnego chandeliera. Zamiast niego wybrałam elegancką lampę, która subtelnie zahacza o mid-century.

Aby zachować funkcjonalność przestrzeni, należy dostosować wyposażenie łazienki do liczby i zwyczajów domowników. Ula w swojej łazience postawiła na wygodę. Jestem zachwycona dużą kabiną prysznicową, ale najbardziej cieszę się z dużego kontuaru pod dwie umywalki, który daje podstawę pod pojemne szafki, które z kolei mieszczą wszystkie potrzebne kosmetyki. Zapobiega to bałaganowi, jaki potrafią robić dziesiątki buteleczek i kremików, na otwartych półkach i półeczkach w łazience.

Złote rady dla planujących remont łazienki

Remont łazienki może być wyzwaniem. Jak podkreśla influencerka: Łazienka to pod wieloma względami trudne wnętrze. Najczęściej niewielkie, a musi zmieścić wiele sprzętów i do tego wszystko musi jeszcze jakoś wyglądać i być ergonomiczne. Dlatego po pierwsze i najważniejsze, uważam, że należy zasięgnąć porady architekta. W wielu salonach sprzedaży wyposażenia łazienek taka usługa projektowania czy konsultacji jest dostępna, a co więcej, gdy skorzystasz można liczyć na zniżki na zakup produktów.

Przed remontem łazienki warto zwrócić szczególną uwagę na wybór płytek. Ula Michalak radzi, aby zdecydować się na płytki z wykończeniem satynowym: Są bardzo miłe w dotyku i sprawdzają się tak samo dobrze na ścianie, jak i na podłodze. Ponadto dodaje: Należy dopilnować, aby płytki na narożnikach były podcinane pod kątem 45 stopni i nie dać sobie wmówić, że konieczne są listwy wykończeniowe! Pomiędzy płytki polecam zastosować fugę epoksydową, jest łatwiejsza do utrzymania w czystości. Ostatnim trickiem jest najnowszy hit, czyli blat z płytek wielkoformatowych. Warto jedynie mieć na uwadze, że sprzedawcy nie utrzymują tych wielkich slabów na stanach magazynowych i uwzględnić czas realizacji zamówienia przy pracach remontowych.

Więcej porad i inspiracji od Uli Michalak oraz innych influencerek – Kasi Bobocińskiej-Czerwińskiej (ConchitaHome.pl) oraz Kasi Szostakowskiej (PoliszDesign.pl) znajduje się w e-booku „Remont łazienki i kuchni oczami blogerek wnętrzarskich”, który można pobrać na stronie https://www.tubadzin.pl/poradnik-wnetrzarski/ W publikacji znajdują się nie tylko wskazówki, jak zaprojektować i urządzić łazienkę oraz kuchnię, ale także pomysły na aranżacje innych pomieszczeń w mieszkaniu.

Grupa Tubądzin należy do najlepiej rozpoznawalnych producentów płytek ceramicznych w Polsce. Od 35 lat wyznacza trendy wzornicze, wprowadza nowatorskie produkty i rozwiązania. W Polsce jest pionierem w produkcji płyt wielkoformatowych, sięgających rozmiarem aż 120x240 cm. Jej produkty, wytwarzane z najwyższej jakości surowców, znajdują zastosowanie w każdej przestrzeni, nie tylko łazienkowej. Najwyższej jakości płytki, do złudzenia przypominające drewno, marmur czy beton, produkowane w oparciu o najnowocześniejsze światowe technologie są znakiem rozpoznawczym Grupy Tubądzin. W roku 2019 firma sprzedawała swoje produkty do 60 krajów.

Tubądzin zaprasza do współpracy wybitnych twórców designu i kultury (wśród nich m.in. Maciej Zień, Dorota Koziara, Wojciech Siudmak), organizuje prestiżowe konkursy dla młodych projektantów i architektów – Tubądzin Design Awards oraz angażuje się w działania edukacyjne, społeczne i ekologiczne.

Płytki marki Tubądzin powstają z naturalnych i szlachetnych surowców, a do ich zdobienia stosowane są bezpieczne dla zdrowia i przyrody barwniki. Mając na uwadze dbałość o środowisko firma Tubądzin promuje zasady zrównoważonego rozwoju i inwestuje w innowacyjne rozwiązania – m.in. technologię Continua+, przyczyniając się tym samym do redukcji zużycia energii i emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Firma angażuje się również w projekty proekologiczne i podejmuje działania zmierzające do wzrostu świadomości społeczności lokalnej w tym zakresie.

Kontakt dla mediów:

Agata Grenda

rzeczniczka prasowa Grupy Tubądzin

tel. kom. + 48 608 558 405

agata.grenda@tubadzin.pl

V5group

ul. Śląska 4
60-614 Poznań
tel.: (61) 64 64 450
fax.: (61) 64 64 452
e-mail: office@v5group.pl

Skontaktuj się z nami

+48 61 64 64 450 office@v5group.pl