Komputronik Biznes

24.06.2020

Pandemia spowodowała wstrzymanie większości małych i średnich inwestycji infrastrukturalnych

   Zaledwie w przeciągu kilku tygodni inwestycje IT zostały całkowicie zamrożone lub odłożone w czasie. Pandemia koronawirusa mocno wpłynęła na sposób funkcjonowania integratorów IT. O nowych zasadach działania i obecnej sytuacji na rynku opowiada Jarosław Bańkowski, dyrektor sprzedaży Komputronik Biznes.

Pandemia koronawirusa dość mocno wpłynęła na funkcjonowanie wielu firm. Jak ten trudny czas wygląda z perspektywy integratora IT?

Pandemia zaskoczyła wszystkich i nikt nie był w stanie na nią się przygotować. Rzeczywiście ostatnie tygodnie to trudny okres dla większości firm, które zmagają się z wieloma problemami. Jest to jednak też szansa na dostosowanie swojej działalności do zmieniającej się rzeczywistości. Firmy handlowe, usługowe czy produkcyjne muszą zmienić sposób działania na onlinowy, digitalowy. Potrzebują narzędzi i rozwiązań, które pozwolą im na normalne funkcjonowanie w nowej rzeczywistości.

Dla nas jako integratora IT, który posiada ogromne kompetencje i doświadczenie, ten czas był bardzo intensywny. W ostatnich tygodniach otrzymaliśmy wiele zapytań i próśb o pomoc we wdrożeniu efektywnych rozwiązań dla biznesu. Dzięki elastyczności oraz dobrym relacjom z producentami i dystrybutorami udało nam się przygotować spersonalizowane oferty pod kątem każdego klienta i je skutecznie wdrożyć.

Główne obawy z jakimi się borykaliśmy to zamrożenie budżetów i czasowe wstrzymanie inwestycji, a także dostępność sprzętu.

Większość przedsiębiorstw zdecydowała się na pracę zdalną. Czy swoim klientom pomogliście przygotować się na nią?

Tak. Przygotowaliśmy specjalną ofertę na sprzęt i rozwiązania dedykowane pracy zdalnej. Mówimy tu nie tylko o laptopach i akcesoriach, z których korzystają przede wszystkim pracownicy, ale przede wszystkim o aplikacjach biznesowych wspierających pracę zdalną, m.in. elektroniczny obieg dokumentów, platformę e-commerce, systemy raportowania i kontroli cen.

Każdy z klientów może liczyć na darmowy audyt infrastruktury, który jasno wskazuje jakie są jego potrzeby i jakie rozwiązania możemy mu zaproponować. Z tej usługi skorzystało wiele firm u których zrealizowaliśmy lub jeszcze realizujemy kolejne wdrożenia.

Epidemia to niejedyny problem z jakim boryka się Komputronik Biznes. Na początku marca zarząd Grupy Komputronik ogłosił, że spółka została objęta postępowaniem sanacyjnym. Co to dla Was i Waszych partnerów oznacza?

W wyniku przeciągającej się od kilku lat kontroli i wydanej w marcu decyzji Urzędu Celno-Skarbowego, Zarządy Komputronik S.A. oraz Komputronik Biznes Sp. z o.o. postanowiły ostrożnościowo złożyć wniosek o rozpoczęcie postępowania sanacyjnego, które chroni m.in. przed potencjalnymi działaniami ze strony fiskusa. Ta sytuacja absolutnie nie wpływa na realizację bieżących projektów, obsługę sprzedażową i posprzedażową. Prowadzimy normalną działalność, realizujemy kolejne wdrożenia u klientów. Ogromnym wsparciem dla nas jest zaufanie naszych dostawców, którzy okazali nam zrozumienie i w dalszym ciągu z nami chętnie współpracują.

Nałożenie się sanacji oraz pandemii wymusiło na nas przeprowadzenie zmian organizacyjnych, które wykorzystaliśmy do zwiększenia efektu synergii wewnątrz Grupy Komputronik. Dzięki temu zredukowaliśmy koszty, działamy sprawniej i jesteśmy bardziej elastyczni.

Dodatkowo pandemia była impulsem do rozwoju kanału e-commerce, który mocno się zmienia. Uzupełniamy go o rozwiązania klasy enterprice takich producentów jak Schneider Electric, Dell, Cisco, Aruba, Rittal.

Jak pandemia wpłynęła na realizację inwestycji?

Pandemia spowodowała wstrzymanie większości małych i średnich inwestycji infrastrukturalnych. Duże inwestycje nie spowolniły z powodów finansowych, ale ze względu na słabą dostępność sprzętu i ograniczoną moc przerobową. Całe szczęście powoli sytuacja wraca do normy i przystępujemy do realizacji kolejnych wdrożeń.

Jakie rozwiązania technologiczne cieszą się obecnie największym zainteresowaniem?

Obserwujemy zwiększone zainteresowanie w kilku obszarach. To głównie rozwiązania sieciowe i serwerowe, w których wykorzystujemy technologie Aruba i Cisco, aplikacje biznesowe takie jak elektroniczny obieg dokumentów - JobRouter i e-commerce – nasze autorskie rozwiązanie Netcorner.

Dużym zainteresowaniem cieszy się outsourcing druku oraz IT. Wyraźnie widzimy, że firmy coraz chętniej decydują się podzlecać te usługi wyspecjalizowanym integratorom, dzięki czemu mogą skupić się na kluczowych aspektach swojego biznesu.

Wszystkie działania pomagają upraszczać procesy u klientów, co ostatecznie przekłada się na zwiększenie wydajności pracy i ograniczeniu ponoszonych kosztów.

Czy w tym roku firmy będą dalej inwestować w nowe rozwiązania technologiczne czy czeka nas przestój w tym obszarze?

Na pewno tak, choć diametralna zmiana rynku spowodowała, że inwestycje zmieniają swój kształt. Myślę, że mogę śmiało powiedzieć, że wykorzystaliśmy tę szansę i dostosowaliśmy się do nowych warunków i potrzeb klientów. Wyraźnie widzimy to po analizie sprzedaży w obecnym kwartale, która systematycznie rośnie. Głównymi źródłami przychodu są dla nas usługi i wdrożenia aplikacji.

V5 Group

ul. Śląska 4
60-614 Poznań
tel.: (61) 64 64 450
fax.: (61) 64 64 452
e-mail: office@v5group.pl

Skontaktuj się z nami

+48 61 64 64 450 office@v5group.pl

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies oznacza zgodę na ich używanie.

Czytaj więcejPolityka prywatności