Tubądzin

2019-02-27

TUBĄDZIN WŚRÓD FIRM, KTÓRE WSPIERAJĄ KULTURĘ

W Zachęcie Narodowej Galerii Sztuki w Warszawie odbyła się debata pt. „Biznes-Kultura-Społeczeństwo”. Paneliści dyskutowali o korzyściach, które biznes i kultura mogą wynieść ze wzajemnej współpracy oraz o konieczności połączenia sił na rzecz zmiany społecznej i edukacji kulturalnej.

Organizatorami debaty w Zachęcie byli Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego Teraz Polska, Ośrodek Dialogu i Analiz THINKTANK, Magazyn THINKTANK oraz Zachęta Narodowa Galeria Sztuki. W dyskusji wzięli udział (alfabetycznie, na zdjęciu od lewej): Magdalena Kąkolewska, prezes Fundacji Artystyczna Podróż Hestii; Jan Koszutski, dyrektor Desa Unicum, Joanna Wodzyńska, członek zarządu i współwłaściciel Grupy Tubądzin, dr Olga Wysocka, zastępca dyrektora Zachęty - Narodowej Galerii Sztuki oraz. Debatę poprowadziła dr Katarzyna Młynek, dyrektor programowy THINKTANK.

Zapis debaty ukaże się w marcowym wydaniu magazynu „Teraz Polska”.

Sala instytucji kultury, wypełniona po brzegi we wtorek przed południem oznacza, że temat poruszany podczas debaty jest niezwykle istotny. Mogłoby się wydawać, że współpraca kultury z biznesem nie jest niczym kontrowersyjnym – logotypy marek pojawiają się przy wydarzeniach kulturalnych od wielu lat. Uczestnicy debaty zastanawiali się jednak dlaczego biznes i kultura są nadal tak daleko od siebie i dlaczego wzajemną relację często traktują jako barterową wymianę usług, a nie nawiązywanie długotrwałych, wartościowych relacji. Odpowiedzią może być brak dialogu i różne języki czy też narracje, którymi posługują się oba sektory. Jeśli dołożyć do tego brak edukacji artystycznej w szkołach, która nauczyłaby odbiorców rozumieć i kochać sztukę już od najmłodszych lat – widać jak wiele jest jeszcze do zrobienia.

W debacie wzięły także udział Elżbieta Dzikowska, podróżniczka i artystka oraz Wiesława Wierzchowska, historyk i krytyk sztuki. Prowadząca kultowego programu „Pieprz i wanilia” wspomniała, że od wielu lat ma w domu płytki Ceramiki Tubądzin, które bardzo sobie chwali.

Paneliści wskazywali także na potrzebę rozwiązań prawnych, na przykład odpisów podatkowych dla filantropów czy firm inwestujących w kulturę.                                  

Prezes Joanna Wodzyńska przypomniała, że sztuka niesie za sobą wartości i emocje, których z kolei bardzo potrzebuje biznes. Jednocześnie biznes korzysta z marek, którymi w dzisiejszym świecie stali się artyści, gdy zaprasza ich do współpracy.

 Fot. Kamil Broszko/Broszko.com/Teraz Polska

Kluczowe w tym kontekście stają się wzajemna uważność i otwarcie na punkt widzenia drugiej strony. W ten sposób zarówno biznes, jak i kultura nie tylko wzajemnie się wspierają, ale mają szansę na realną zmianę (społeczną, w przestrzeni publicznej, mentalności społecznej itp.). Oba sektory mają bowiem przed sobą zadania kreowania społeczeństwa obywatelskiego, wolnego i twórczego.

Aktywność Grupy Tubądzin na polu kultury jest niejako wpisana w sam produkt firmy – ceramika towarzyszy ludziom od zarania dziejów – wykorzystywana była zarówno użytkowo jak i w celach ozdobnych. Płytki ceramiczne Tubądzin łączą te dwie funkcje. Ich projektanci to najczęściej absolwenci artystycznych szkół wyższych. Tubądzin współpracuje także z wybitnymi artystami, którzy tworzą dedykowane kolekcje – światowej klasy architekt Dorotą Koziara oraz wybitnym projektantem mody, Maciejem Zieniem.

Najważniejszym działaniem firmy na polu kultury w ubiegłym roku było przeniesienie obrazu „Narodziny dnia” autorstwa Wojciecha Siudmaka na elewację łódzkiej kamienicy. 260 wielkoformatowych płyt gresowych ukazało w  - dosłownie - ogromnej skali piękno pracy tego wybitnego artysty, przyczyniając się do rewitalizacji kamienicy i zwiększenia ruchu turystycznego w tym rejonie.

Grupa Tubądzin należy do największych i najlepiej rozpoznawalnych producentów płytek ceramicznych w Polsce. Od 35 lat wyznacza trendy wzornicze, wprowadza nowatorskie produkty i rozwiązania. W Polsce jest pionierem w produkcji płyt wielkoformatowych,

sięgających rozmiarem aż 120x240 cm. Jej produkty, wytwarzane z najwyższej jakości surowców, znajdują zastosowanie w każdej przestrzeni, nie tylko łazienkowej. Najwyższej jakości płytki, do złudzenia przypominające drewno, marmur czy beton, produkowane w oparciu o najnowocześniejsze światowe technologie są znakiem rozpoznawczym Grupy Tubądzin. W roku 2018 firma sprzedawała swoje produkty do 40 krajów.

Tubądzin zaprasza do współpracy wybitnych twórców designu i kultury (wśród nich m.in.   Maciej Zień, Dorota Koziara, Wojciech Siudmak), organizuje prestiżowe konkursy dla młodych projektantów i architektów – Tubądzin Design Awards oraz angażuje się w działania edukacyjne, społeczne i ekologiczne.

 

Kontakt dla mediów:

Agata Grenda

rzeczniczka prasowa Grupy Tubądzin

tel. kom. + 48 608 558 405,  agata.grenda@tubadzin.pl

V5group

ul. Śląska 4
60-614 Poznań
tel.: (61) 64 64 450
fax.: (61) 64 64 452
e-mail: office@v5group.pl

Skontaktuj się z nami

+48 61 64 64 450 office@v5group.pl