MyMusic

21.05.2020

W czasie pandemii MyMusic wspiera branżę muzyczną

  Brak koncertów i innych form kontaktu z fanami dla wielu muzyków oznacza nie tylko ograniczenie podstawowej aktywności artystycznej, ale i problemy finansowe. Pandemia pokazała jak ważne jest dobre zarządzanie muzycznymi karierami i jak mocnym wsparciem może być współpraca z wytwórnią silną i szybko reagującą.

W czasie koronawirusa MyMusic jeszcze dobitniej pokazuje, że rola wytwórni płytowej musi ewoluować. Nim wybuchła pandemia wytwórnia stała się największym niezależnym podmiotem w Polsce, także dzięki temu, że połączyła pod jednym szyldem szeroki zakres kompetencji istotnych dla muzyków: zarządza karierą, zapewnia pełną dystrybucję (cyfrową i fizyczną), dba o efektywną promocję, oferuje merch, wspiera sprzedaż i logistykę, a także organizuje koncerty, wydarzenia i wyjazdy. Z punktu widzenia rozwoju kariery artysta może dostać wszystko. Ostatnie tygodnie udowodniły, jak to jest ważne.

Muzycy związani z MyMusic mogą liczyć na solidne wsparcie finansowe w postaci zaliczek. Tak było zawsze, ale teraz jest szczególnie doceniane. Dzięki temu artyści nie tylko mogą przetrwać trudny czas, ale i rozwijać swoje kariery – mówi Marcin Kowalski z MyMusic – W tych wyjątkowych warunkach istotne są możliwości zarabiania, np. sprzedaż płyt i merchu, a w MyMusic Shop mimo, a może nawet z powodu pandemii, obserwujemy wzrosty w niektórych kategoriach. Nasza marka MerchIt wypuściła nową kolekcję Dominika Rupińskiego oraz Young Stars Wear, z kolei MyMusic Logistyka dopasowało się do sytuacji, wprowadzając nowe usługi przechowywania i wysyłki towarów – dodaje Kowalski.

Wytwórnia z Poznania zainwestowała w nowy label – StoproRap. Najlepszą obroną jest atak i dlatego z defensywy wobec epidemii przeszła do ofensywy, oferując szansę debiutantom. Na konkurs dla raperów z nagrodą o wartości 100 tysięcy złotych w ciągu tygodnia wpłynęło pół tysiąca zgłoszeń. To pokazuje skalę zapotrzebowania na tego rodzaju inicjatywy.

Odważnym działaniem jest też zapowiedziana rewolucja na rynku muzycznym, której szczegóły wytwórnia ogłosi wkrótce. Na razie MyMusic ruszyło z teaserową kampanią reklamową „Idzie nowe”. Idea jest już testowana przez zaproszonych artystów.

Efektywna promocja to nasz znak firmowy – mówi Maciej Czysz z MyMusic – Budujemy zasięgi naszych artystów we wszystkim co oferują. Muzyka jest oczywiście na pierwszym miejscu, ale zarządzanie karierą to dziś dużo więcej niż sama promocja twórczości. Rozwój w dziedzinie marketingu jest dla nas kluczowy, bo jest to obszar niezwykle dynamiczny. Nowe możliwości pojawiają się praktycznie codziennie, a my umiejętnie adaptujemy je do wspierania naszych artystów. Nie możemy się zatrzymać ani na chwilę i nawet podczas pandemii pracujemy pełną parą – podkreśla Czysz.

Dlatego bez żadnej przerwy MyMusic wspiera swoje gwiazdy z projektu Young Stars – debiutanckie klipy wydali właśnie Charlotte i Mikołaj.

Artyści związani z MyMusic włączyli się także w wiele akcji organizowanych przez branżę muzyczną. Domowe koncerty dla Eska.pl oraz Eska.tv zrealizowali Bartek Kaszuba, Weronika Juszczak i Saszan. Z kolei raperzy związani z MyMusic, w tym sam właściciel, wzięli udział w popularnym #hot16challenge2, który wspiera służbę zdrowie przez zbiórkę środków na portalu siepomaga.pl.

Artyści wykorzystują też dostępną od niedawna na Spotify funkcję Artist Fundraising Pick, która umożliwia pozyskiwanie funduszy przy ich profilu. Gromadzenie środków może dotyczyć artystów lub oddzielnej inicjatywy charytatywnej.

V5group

ul. Śląska 4
60-614 Poznań
tel.: (61) 64 64 450
fax.: (61) 64 64 452
e-mail: office@v5group.pl

Skontaktuj się z nami

+48 61 64 64 450 office@v5group.pl